Torsdag, fredag, lördag, söndag och lite från förra helgen

Okej, nu jävlar ska jag skriva! Känns fortfarande som att jag missat en veckas sömn, men det blir väl bättre snart...


Hmm... förutom inlägget igår så skrev jag om att jag skullse på Stefan Sundström! Det blev en väldigt trevlig kväll. Jag och Richard var ganska pepp när vi satt på den 45 minuter låååååånga pendeltågsresan till Södertälje. Vet inte varför, men jag gillar verkligen inte pendeltåg. Kanske är det för att jag förknippar det med långa resor, försenade tåg, kyla och tristess.... Aja, ska inte klaga för mycket på pendeltågen, de är säkert jättebra egentligen :). Vi kom fram till Södertälje ungefär en halvtimme innan spelningen började, och lyckades faktiskt hitta Oktoberteatern rätt snabbt. Glada och nöjda bytte vi plötsligt riktning från vår tidigare planering inför kvällen; istället för öl och nikotin nöjde vi oss med ... ehm.. lite udda men...chokladcigaretter. Hah! Hur längesen var det inte man köpte sånna egentligen? Utan att dra in dålig luft i våra lungor kunde vi ändå ta en cigarett under pausen, underbart! Kanske det nya revolutionerande sättet för de som behöver sluta röka? Jag menar, chokladcigaretterna ser ju faktiskt helt identiska ut med vanliga cigaretter, och om man försöker tända dem så får man god, smält choklad i munnen. En win-win-situation enligt mig (nu är jag inte rökare så jag förutsätter att chokladen på något magiskt sätt också tar bort människors nikotinsug).

Aja, konserten var bra också! Kändes lagom för en torsdagskväll att sitta ner och se på en av mina favorittrubadurer spela på sin gitarr. Här är en video från kvällen:



Videon finns också på  Stefan Sundströms hemsida, www.stefansundstrom.se

Okej, sen var det fredag! Jag tog min faktiskt till jobbet efter skolan och kände mig duktig på mitt tretimmarspass. Efter jobbet drog jag direkt hem till Tess och Micke på en trevlig filmkväll "för att vi är för fattiga för att supa" :).
Vi såg på Babylonsjukan och drack vin som vi hade fått av Pär (för att han helt enkelt var för fin för att dricka det), hrrrm. Tror dock att det blev en ömsesidig besvikelse på filmen och vi skyndade vi oss att sätta på Grotesko för att få lite riktig kvalitet på filmkvällen.

Lördagen och söndagen spenderades på distriksårskonferens med Ung Vänster. Det var väldigt trevligt, om man bortser från min grova sömnbrist. Som framkom i inlägget jag skrev igår, så var syftet med gårdagen också att komma ikapp med matte C, som just nu håller på att suga ut musten ur mig. Dock vann sömnen, och då finns det väl inte så mycket att göra åt saken? Sömn är ju faktiskt ett av våra viktigaste grundbehov, matematik är det inte. 

Juste, jag nämde lite hastigt i ett tidigare inlägg att Tess hade en grym fest för ett tag sen! Finns inte så mycket mer att säga än att det var väldigt, väldigt  kul :) . Jag är tyvärr inte den bästa eller mest aktiva fotografen, men jag fick i alla fall en bild på mig och födelsedagsbarnet:




Well... jag hoppas att ni orkade läsa inlägget, och jag önskar alla en god natts sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0