Livet på landet

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Att bo långt bort är ingen bra grej. Nackdelen med att behöva buss för att komma hem är att man är rätt körd då bussarna inte kan ta sig fram... 
Idag var en sådan dag.  Motvilligt började jag vandra hemåt (en vandring som skulle bli minst 2 timmar lång om bussen inte skulle komma loss). Då jag insåg att jag aldrig skulle hinna tillbaka till jobbet i tid i den takten så tvingade jag mig själv att börja springa. Efter att ha sprungit i ungefär en timme, med en tung väska och en hals som inte gillade minusgrader, kom bussen och räddade mig. Skulle vara tacksam nu för ett nytt hjärta.

Jag brukar ju säga att "allt fungerar bara man har musik", men idag hade jag ingen musik. Min mp3 hade mot sin vilja hamnat på fel ställe efter lördagens festande (Tess hade en grym fest, kanske berättar mer sen). Nu har jag iaf fått tillbaka min mp3, och firar med att lyssna på Kaiser Cheifs - I predict a riot.  Riktigt bra! En annan favorit för tillfället är Oasis -Live Forever, kanske bland det bästa som skrivits.

Check it out :)



Kommentarer
Postat av: Richard Shuffelbuff

Underbar video! Liams röst och att han sjunger "take two sugars in my tea" är sååå bra. Att han faktiskt även håller i mikrofonen är något riktigt fint. Världens bästa band ser man iaf att det är.

2009-02-03 @ 22:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0