Seriöst

Det är så jävla sjukt egentligen.

Det är sjukt att det finns homofobi. Att det finns rasism. Att det finns kvinnoförtryck. 
Idag fick jag höra en man på stan förklara hur Djävulen skapat homosexualitet i syfte för att få jorden att gå under.
Jag reagerar så jävla starkt när jag hör sådant. Ibland önskar jag att jag var en sådan människa som utan tvekan kastar mig in i situationen och tydligt förklarar för mannen vilken trångsynt jävel han är. Hur han yttrar sig på ett sånt jävla kränkande sätt.
Efter jag sett sånt här kan jag gå runt i dagar och undra vad fan som är felet på dessa människor. Någonstans har det ju slagit snett, och jag fattar inte hur vissa människor kan vara så dumma i huvudet.

Nu kommer jag att gå runt i dagar och fundera på vad som var felet med mannen på stan. Jag kommer  att fundera på om hans två barn, som såg ut att vara ungefär 5-7 år gamla, lyssnar på sin pappa. Om han håller på att forma deras åsikter för hela deras liv. Kanske kommer de med tiden inse att deras pappa är en jävla homofob som dömer folk efter vilka de blir kära i? 

Det är läskigt hur folk kan ha en sådan skev bild av verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0